- Ζοῦμε ἱστορικὲς στιγμὲς σύμφωνα μὲ τὰ ἀδέσμευτα καὶ ἀνεξάρτητα ΜΜΕ. Ὄχι δὲν ἀπελευθερώσαμε τὴν Βόρειο Ἤπειρο. Οὔτε κάτι ἀνάλογο. Ἔγινε νόμος τοῦ κράτους ὁ “γάμος” ὁμοφυλοφίλων. Μιλάμε γιὰ πρόοδο, ὄχι παῖξε γέλασε. Πρίν άκόμα δημοσιευθεῖ σὲ ΦΕΚ, τὸ ὑπουργεῖο Τουρισμοῦ εἶναι πανέτοιμο. Μὲ ἀπόφαση τῆς ὑπουργοῦ Τουρισμοῦ Ὄλγας Κεφαλογιάννη, τῆς νύφης μας, συστάθηκε Ὁμάδα Ἐργασίας, γιὰ τὸν ΛΟΑΤΚΙ+ τουρισμό. Συμμετέχουν μάλιστα καὶ “ἐμπειρογνώμονες σὲ θέματα ΛΟΑΤΚΙ+” . Αὐτὸ εἶναι ἐπάγγελμα! σίγουρη ἀποκατάσταση. Πεδίον δόξης λαμπρό ἀνοίγεται λοιπόν γιὰ τὴν πόλη μας τὴν Πρέβεζα. Οἱ βουλευτὲς , ἄν κρίνω ἀπὸ τοὺς πανηγυρισμούς τους γιὰ τὴν ψήφιση τοῦ ἐν λόγω νόμου, ὁ Δήμαρχος , ὁ ὁποῖος ἀνήκει στὴν κυβερνῶσα παράταξη, ὁ Λεωνίδας, ποὺ ἔχει ἀνοικτοὺς ὁρίζοντες, ὅλοι θὰ πρέπει νὰ συνεργαστοῦν γιὰ νὰ πάρει κι ἡ περιοχή μας ἕνα σημαντικό κομμάτι τοῦ ΛΟΑΤΚΙ+ τουρισμοῦ. Μέ τέτοια παράδοση θὰ εἶναι εὔκολο. Δυό τρία πραγματάκια χρειάζονται. Μετονομασία τῆς πάλαι ποτέ Πλατείας 21ης Ἀπριλίου καὶ νῦν Ἐλευθερίας σὲ Πλατεία ΛΟΑΤΚΙ+ ὐπερηφάνειας. Ἔκδοση βιβλίου μὲ θέμα τἀ ΟΛΥΜΠΙΑ καὶ δύο δραματοποιημένα ντοκυμανταίρ μὲ τίτλο “ἐδῶ περπάτησε ὁ Μπέμπης” καὶ “Ἀλεξάντερ, ὁ τελευταῖος χορός (γαλλόφωνο). Θερμοκήπια, λιμάνι ἔχουμε. Τοπόσημα ΛΟΑΤΚΙ+ ἔχουμε. Ἐμπρός λοιπόν δῶστε στὴν Πρέβεζα χρῶμα. Τὸ χρῶμα τοῦ οὐράνιου τόξου.
- Τὴν προηγούμενη Κυριακὴ ὁ Ζερόμ Καλούτα ἦταν στὰ μέρη μας. Τὸ ἐπεισόδιο τῆς ἐκπομπῆς του “Φτάσαμε” εἶχε θέμα τὸν Ἀμβρακικό. Παρουσιάστηκαν ἀπό ψηλά, μὲ ἀεροπλάνο τῆς Ἀερολέσχης Πρεβέζης, οἱ ὀμορφιὲς τῆς περιοχῆς μας. Ἦταν μία ὡραία ἐκπομπὴ, ἡ ὁποία ὅμως μοῦ ἄφησε μία πικρία στὸ στόμα ὡς Καμαρινιώτης. Ὀ Νίκος Σαμπράκος στὴν ἐρώτηση “πού βισκόμαστε;” δὲν ἀνέφερε καθόλου τό χωριό. Ὑπενθυμίζω ὅτι ὁ χῶρος πού βρίσκεται τὸ ἀεροδρόμιο εἶναι στὴν Καμαρίνα Πρεβέζης. Δόθηκε στὴν Ἀερολέσχη ἀπό τὴν Κοινότητα, ἐπί Προεδρίας Ἰωάννου Ἀρ. Νούσια, γύρω στὸ 1997. Ὑπῆρχαν μάλιστα μεγάλες ἀντιδράσεις ἀπό τοὺς κτηνοτρόφους, πού ἦταν ἀρκετοί τότε καὶ χρειάστηκε ἡ ὑποστήριξη ἀρκετῶν ἐξ ἡμῶν πού βλέπαμε διαφορετικὰ τὰ πράγματα. Τὸ 2018 ἀπό τὸν Δῆμο Πρεβέζης τοὺς δόθηκε, μὲ νέα σύμβαση, γιὰ 20 χρόνια. Πέστε με τοπικιστή, εἶμαι. Πέστε με περίεργο, μπορεῖ καί νὰ εἶμαι ἐπειδή θεωρῶ ὅτι ἔπρεπε νὰ ἀναφερθεῖ τὸ ὄνομα τοῦ χωριοῦ μου, μετὰ κι ἀπὸ τὴν ἀνάρτηση, περί τῆς κοπῆς τῆς Βασιλόπιττας τῆς Ἀερολέσχης πού εἶχε προηγηθεῖ. Γιατὶ ρέ Νίκο μᾶς στεναχωρεῖς; Εὐκολη λέξη εἶναι Κ-Α-Μ-Α-Ρ-Ι-Ν-Α.
- Πρίν μερικὲς ἡμέρες εἴχαμε ἕνα δημοσίευμα στὸ Βῆμα σχετικὰ μὲ τὴν ἔκδοση Δοκίμιο Ιστορίας του ΚΚΕ, 1967-1974. Τὸ κόμμα ἀναθεώρησε τὴν ἀποψή του γιὰ τὸ “πραξικόπημα”τῶν Συνταγματαρχῶν : «το πραξικόπημα δεν έγινε από κάποιον ξένο κατασταλτικό μηχανισμό, όπως συχνά συνέβαινε π.χ. σε χώρες της Λατινικής Αμερικής, της Ασίας, με άμεση παρέμβαση των ΗΠΑ ή άλλων καπιταλιστικών κρατών». Ἐνδιαφέρον. Ἀφοὺ πενήντα χρόνια μᾶς εἶχαν ζαλίσει μὲ τὴν ἀμερικανοκίνητη χούντα, μὲ τὴν CIA καὶ τὰ σχετικὰ τώρα ἀναθεωροῦν. Φαίνεται ὅτι τὸ προηγούμενο ἀφήγημα δὲν τραβάει ἄλλο.
- Μία νέα, ψυχιατρικῆς φύσεως, νόσος ἔχει κάνει τὴν ἐμφάνισή της στὴν χώρα μας ἐδῶ καὶ μερικὰ χρόνια, ἡ ἀριστερίωση. Χαρακτηριστικό της σύμπτωμα ἡ ἑλληνοφοβία. Μὴν δοῦν κὰτι ποὺ νὰ θίγει τὶς παραδοσιακὲς ἀξίες καὶ τοὺς Ἕλληνες, ἀμέσως νὰ τὸ μεγεθύνουν καὶ νὰ τὸ προβάλλουν. Σκότωσε, λήστευσε, βιαιοπράγησε σὲ ἀνήλικο Ἕλληνας; Πρώτη εἴδηση μὲ μεγάλα γράμματα. Ἔτσι καὶ στὴν περίπτωση τοῦ Αἰγυπτίου. Δὲν εἶχαν περάσει παρά λίγες ὧρες ἀπό τὸ συμβάν καὶ οἱ Κλουζώ βρῆκαν τὸ κίνητρο. Ἀμέσως ἄρχισαν οἱ ἀναδημοσιεύσεις στὰ μέσα κοινωνικῆς δικτύωσης. “Οἱ ἄσπλαχνοι ἐφοπλιστὲς ρούφηξαν τὸ αἷμα τοῦ φτωχοῦ μετανάστη καὶ τὸν πέταξαν σὰν σκουπίδι ὅταν γέρασε” . “Δὲν τοῦ κολλοῦσαν τὰ ἔνσημα κι ὁ ἄνθρωπος στὰ 76 του χρόνια βρέθηκε χωρὶς σύνταξη “. “Σκοτώνουν τὰ ἄλογα ὅταν γεράσουν” καὶ τέτοια δακρύβρεχτα. Κι ὅταν ἀνακοινώθηκε ὅτι εἶχε 500.000 € καταθέσεις, δὲν τρέχει τίποτε. Δὲν ἀνακάλεσε κανείς! Τὶ νὰ πῶ; Περαστικά!
- Εἴχαμε καὶ ἐκλογὲς στὴν Περιφερειακή Ἕνωση Δήμων Ἠπείρου. Παρότι στοὺς 18 Δήμους οἱ φιλοκυβερνητικοὶ Δήμαρχοι εἶναι 12, τὴν πλειοψηφία, γιὰ μία ψῆφο, κατέλαβε ἡ παράταξη τῆς κεντροαριστερᾶς. Αὐτὸ ποὺ ἔκανε ἐντύπωση ὅμως, ἄν ἀληθεύουν οἱ πληροφορίες, ὅτι ὑπῆρχε ψηφοδέλτιο τῆς κεντροαριστερᾶς ποὺ δὲν εἶχε ΚΑΝΕΝΑΝ σταυρὸ στοὺ δημοτικοὺς συμβούλους. Οἱ φῆμες λένε ὅτι στὴν κάλπη τὸ ἔριξε ὑποψήφιος τῆς ἄλλης παρατάξεως, ἀπό τὰ μέρη μας καὶ δὲν τὸν λένε Σπύρο. Δὲν θέλω νὰ τὸ πιστεύσω, σὰν “πρωταπριλιάτικο” ἀστεῖο ἀκούγεται !
- Μερικὰ πράγματα μπορεῖ νὰ φαίνονται τυπικὰ ἀλλὰ δὲν εἶναι, π.χ. ὁ κώδικας ἐνδυμασίας. Δὲν εἶναι δυνατὸν νὰ πᾶς σὲ κηδεία ντυμένος στὰ ἄσπρα, στὸ δικαστήριοι μὲ σορτσάκι, στὴν ἐκκλησία μὲ μαγιό κοκ. Ἔτσι καὶ ἡ προσέγγιση στὰ μνημεῖα πρέπει νὰ γίνεται μὲ τὸν προσήκοντα σεβασμό. Δὲν πηγαίνεις στὸ Δίστομο, ἐκεῖ ποῦ οἱ Γερμανοί σφαγίασαν 230 περίπου ἀμάχους, στὸ Μαυσωλεῖο ὅπου βρίσκονται τὰ ὀστὰ τους νὰ κάνεις φωτογράφιση γιὰ διαφήμιση ἐσωρρούχων! Ἔτσι καὶ στὴν περιοχή μας, ἔχουμε τὸ Ζάλογγο, μνημεῖο αύτοθυσίας γυναικῶν, τῶν Σουλιωτισσῶν.Ἐκεῖ ποὺ προτίμησαν νὰ πεθάνουν παρά νὰ γίνουν ἔρμαια στὶς ὀρέξεις τῶν Τούρκων. Αὐτονόητο θεωρῶ ὅτι ἡ ἐπίσκεψή μας στὸ χῶρο ἔχει “προσκυνηματικό” χαρακτήρα. Νὰ ἀποδόσουμε τὴν τιμὴ καὶ τὸν σεβασμό πού ἀναλογεῖ σ΄ αὐτὲς τὶς ἡρωικές γυναῖκες. Νὰ νοιώσουμε τὸ μεγαλεῖο τους. Δυστυχῶς δὲν τὸ καταλαβαινουν ὅλοι αὐτό. Εἰλικρινὰ λυπᾶμαι μὲ τὴν φωτογραφία πού δημοσιεύω. Μία γυναίκα, μορφωμένη, μέ κύρος, κατέχουσα αἱρετὸ ἀξίωμα ποὺ ἀπαιτεῖ σεβασμὸ ἀπό τοὺς ἄλλους, δείχνει ἡ ἴδια ἀσέβεια. Διευκρίνηση ἡ φωτογραφία ποὺ “κοσμεῖ” τὰ κοινωνικὰ δίκτυα δὲν τραβήχθηκε στὸν Τύρναβο, στὸ μπουρανί, άλλὰ στὸ Ζάλογγο!!!
- Τοῦ Ἁγίου Βαλεντίνου τὴν προηγούμενη Τετάρτη, τοῦ προστάτη τοῦ ἔρωτα καὶ τῶν ἀνθοπωλῶν καὶ ἡ φωτογραφία μὲ τὶς περισσότερες δημοσιεύσεις δὲν ἦταν κανένα νεαρό ζευγάρι πιασμένο χέρι χέρι. Ὄχι αὐτὰ τὰ πρότυπα νὰ τὰ ξεχάσετε. Ἧταν ὁ Κασσελάκης μὲ τὸν Τάυλερ στὰ χιόνια. Τὸ τὶ “ρομαντικὴ” τὶ” τρυφερὴ” φωτογραφία διαβάσαμε δὲν περιγράφεται! Οὔτε συνεννοημένοι νὰ ἦταν. Ὡς παλιομοδίτης ποὺ ἐξακολουθῶ νὰ παραμένω θὰ δημοσιεύσω κι ἐγὼ μία φωτογραφία, τῆς πολύτεκνης οἰκογένειας τοῦ Κώστα καὶ Ἀγάθης Μπαϊραμίδη ἀπό τὴν Νέα Σαμψούντα. Μὲ τὴν εὐχὴ νὰ τοὺς ἔχει ὁ Θεὸς πάντα καλά.